Alles over de verschuiving naar data-driven marketing en hoe het de manier waarop marketeers werken drastisch heeft veranderd.
In de voortdurend veranderende marketingwereld is er één constante factor: data. Door de jaren heen hebben data bewezen het fundament voor succesvolle marketingacties te zijn. Data-driven marketing is daarom niet langer een keuze, maar een noodzaak voor organisaties die willen opvallen, klanten persoonlijk willen bereiken en willen blijven groeien.
Data-driven marketing is een benadering waarbij marketeers data en inzichten uit diverse bronnen gebruiken om datagedreven beslissingen te nemen en zo marketinginspanningen te verbeteren. Het maakt data het kompas voor elke marketingstrategie en brengt het blindelings vertrouwen op eerdere resultaten naar de achtergrond. Klantdata stuurt elke stap, campagne en beslissing, in de meest brede zin van het woord.
Niet lang geleden was marketing vooral gebaseerd op gevoel en traditionele marketingkanalen. Marketeers vertrouwden op demografische gegevens en markttrends om hun doelgroep te bereiken. Het in kaart brengen van marketingsuccessen was vaak complex en tijdrovend.
Het keerpunt is de verschuiving naar data-driven marketing. Het heeft de afgelopen jaren de manier waarop marketeers werken drastisch veranderd. Zo ziet de marketingprofessional van vandaag dat het verzamelen, analyseren en slim inzetten van klantdata vruchten afwerpen, en dat datagedreven werken zorgt voor het bereiken van marketingdoelen.
In een tijdperk waarin marketeers streven naar een sterke branding, klantbenadering en groei, is data-driven marketing de nieuwe norm. Het maakt het onderscheid tussen gemiddelde marketingacties en persoonlijke klantervaringen die zorgen voor tevreden klanten. Het is dus niet langer een optie, maar een must.
Er zijn verschillende redenen waarom organisaties data-driven marketing integreren in hun marketingstrategie. Een aantal voorbeelden:
Consumenten verwachten persoonlijke ervaringen. Ze willen het gevoel hebben dat organisaties hen begrijpen. Door data te analyseren en klanten in segmenten te verdelen, creëren marketeers relevante marketingboodschappen die bij hen passen. Hierdoor voelen klanten zich meer betrokken en zijn ze eerder geneigd om aankopen te doen.
Een voorbeeld van een organisatie die perfect getimed en persoonlijker met klanten wil communiceren, is KWF Kankerbestrijding. Met ons CDP communiceren zij geautomatiseerd en over verschillende (online) kanalen heen met donateurs.
Met datagedreven werken focussen marketeers op wat ertoe doet. Door zich meer te richten op klantgroepen met de hoogste responskans en minder op het targetten van brede doelgroepen, besteden zij tijd en budget efficiënter.
Door gecentraliseerde data en een 360-graden klantbeeld begrijpt het Nederlandse Rode Kruis de behoeften, interesses en gedragingen van hun donateurs beter. Ze targetten specifieke donateursgroepen of sluiten ze uit, verbeteren de personalisatie en activeren marketing automation voor een consistente klantervaring. Benieuwd hoe? In de case lees je hoe ze conversies verhogen en een sterkere band met donateurs creëren.
Data geven inzicht in hoe succesvol marketingcampagnes werkelijk zijn. Het biedt marketeers de noodzakelijke houvast om snel te kunnen bijsturen en optimaliseren.
Zo organiseert Mediahuis met ons CDP een klantcontact journey orchestration, met automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor alle merken. Ze (her)kennen klanten, zien hoe ze reageren op uitingen en stellen al deze inzichten realtime beschikbaar voor de afdelingen. Ontdek het datalandschap van Mediahuis en de resultaten van de verschillende one-to-one customer engagement marketing campagnes in onze case.
Een softwareoplossing die het toepassen van data-driven marketing vergemakkelijkt, is een Customer Data Platform (CDP).
Een CDP verzamelt, beheert en analyseert klantdata uit diverse on- en offline bronnen, in één gecentraliseerde omgeving. Het is de drijvende kracht achter een sterke data-driven marketingstrategie, waarbij de platformtechnologie alle beschikbare data gebruikt om er één compleet en uniek klantbeeld van te maken. Met dit klantbeeld begrijpen marketeers klanten beter, segmenteren ze doelgroepen, richten ze gepersonaliseerde marketingboodschap en -campagnes in en analyseren ze marketinginspanningen.
In onze how-to guide over een sterke data-driven marketingstrategie, leggen we stap voor stap uit hoe data jouw marketinginspanningen verbeteren en laten we zien hoe een CDP het kloppende hart is.
Ontdek hoe je in 4 eenvoudige stappen je klantdata optimaal inzet om je dienstverlening te verbeteren en de klantloyaliteit te vergroten. Met onze cheat sheet leer je in 15 minuten hoe je meer rendement uit klanten haalt.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis cheat sheet.
Een Customer Data Platform verzamelt, integreert en analyseert klantdata van verschillende bronnen. Het combineert alle informatie tot een 360-graden klantbeeld waarmee je klanten tot in detail leert kennen en ze maximaal laat renderen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over het optimaal benutten van je klantdata. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Het vinden van het best passende CDP is een hele onderneming, maar met onze checklist maak je in een handomdraai de juiste keuze. We laten je stilstaan bij wat voor jou en je team belangrijk is en delen waardevolle tips die zorgen voor extra bewustwording.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis checklist.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Ben je op zoek naar het perfecte CDP, maar heb je de knoop nog niet doorgehakt? Duik samen met ons in de details en plan een persoonlijke demo van maximaal 15 minuten waarin je:
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.