Hogere conversies door donateurs te centraliseren voor het Rode Kruis

invenna-case-het-nederlandse-rode-kruis-overzicht-1.jpg

De steun aan goede doelen en het aantal leden en donateurs groeien. Dit betekent dat (klant)data toenemen. Ook het Nederlandse Rode Kruis merkt dit: het aantal bronnen en kanalen waarbinnen het donateurschap wordt verwerkt stijgen. Zij zochten naar een oplossing om al deze donateurgegevens samen te brengen, er één uniek klantbeeld van te maken en betere inzichten in (potentiële) donateurs te krijgen. Om zo nog succesvollere campagnes in te richten. Met de platformtechnologie van Invenna hebben wij hier invulling aan gegeven.

Wat bijna 160 jaar geleden begon als de droom van één man, is in de afgelopen anderhalve eeuw uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke hulpnetwerk: de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. Sinds 1867 maakt het Nederlandse Rode Kruis hier deel van uit. De noodhulporganisatie biedt hulp aan mensen in nood en zet zich dagelijks in om menselijk lijden, waar dan ook, te voorkomen en verzachten.

Door de jaren heen heeft het Nederlandse Rode Kruis veel donateurdata verzameld. Hierdoor groeide de behoefte aan een compleet donateurbeeld. Om het overzicht te bewaren en nog betere inzichten te krijgen in (potentiële) donateurs, was het integreren van alle datastromen een must. Het Rode Kruis ging op zoek naar een oplossing: één centrale plek om alle klantgegevens in onder te brengen.

Tot wel 17 miljoen interacties in 4 jaar. Benieuwd naar meer?

In de complete case lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn. Ben je hier benieuwd naar, laat dan je gegevens achter. Daarna sturen wij je de case per e-mail toe.

Meer cases