Athora Netherlands bestaat uit diverse verzekeringsmerken en een vermogensbeheerder, met verschillende datasets die niet gemakkelijk toegankelijk zijn tot gevolg. Zij wilden graag een single customer view creëren, inzichtelijk voor elke medewerker. In deze klantcase lees je hoe Invenna ervoor gezorgd heeft dat alle klantdata en gerelateerde data is samengebracht tot een 360 graden klantbeeld, over de diverse labels heen.
Athora Netherlands bestaat uit twee verzekeringsmerken en één vermogensbeheerder: Zwitserleven, Reaal en ACTIAM. De organisatie biedt klanten slimme oplossingen en gebruikt daarvoor innovatieve technologieën. Athora stimuleert de groei van medewerkers en verbetert elke dag de dienstverlening richting klanten. Ze zijn een trendsettende financiële dienstverlener die klanten helpt om dromen waar te maken en kostbaarheden te beschermen. Elke dag opnieuw.
[HORIZONTALE LIJN]
Athora heeft de behoefte aan een single customer view die voor een grote groep medewerkers toegankelijk is. De inzichten vormen de basis voor een persoonlijke en relevante klantcontactstrategie, voor Athora zelf en op labelniveau.
Onno van der Poel, Unitmanager Customer Intelligence bij Athora Netherlands: “Wij willen een data gedreven interactie tot stand brengen tussen ‘de business’ en de MI analisten. Wanneer meer disciplines in de marketingdatabase kunnen kijken, zoals bijvoorbeeld productmarketeers, ontstaat er meer inspiratie en daarmee dialoog met de marketinganalisten – een mooie wisselwerking tussen push en pull. Athora gelooft in de toekomst van een data gedreven business model en geeft hier ook daadwerkelijk invulling aan. Onder meer door veel meer mensen kennis te laten maken met de klant, via inzicht in de data.”
[HORIZONTALE LIJN]
Het samenbrengen van alle beschikbare klantdata en gerelateerde data uit meerdere backoffices, datawarehouses, online omgeving en specifieke applicaties, was de grote uitdaging waar Athora een oplossing voor zocht.
Met het Customer Data Platform van Invenna realiseerde Athora een uniek en 360 graden klantbeeld over de diverse labels heen. Het voordeel hiervan is de toegankelijkheid voor alle medewerkers, waardoor er optimaal geprofiteerd kan worden van alle inzichten en mogelijkheden die het platform biedt.
Het merendeel van de medewerkers werkt met Invenna Insights en zoekt naar overeenkomsten en verschillen tussen klanten van de verschillende labels, en analyseert en signaleert kansen op het gebied van upsell en cross selling. Een kleiner deel heeft toegang tot Invenna Engage en heeft daardoor de ruimte om zelf campagneflows in te richten en te lanceren.
Ben je benieuwd naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal hebben gesteld? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de complete case per e-mail toe.
In de brochure vertellen wij wat je met het platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek donateurbeeld zijn, en delen wij het succesverhaal van het Nederlandse Rode Kruis. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
In het Gartner® report We Have MDM Software, So Why Would We Need a CDP lees je wat de voordelen zijn van, en de verschillen en overeenkomsten tussen Master Data Management en een Customer Data Platform. Ook kom je meer te weten over wanneer het gebruiken van beide platformen gerechtvaardigd is en wat je ermee bereikt. Laat je gegevens achter en wij sturen je het complete report per e-mail toe.
In de brochure vertellen wij o.a. wat je met het platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Wij hebben 12 CDP use cases in een infographic gegoten. Hiermee helpen wij jou te bepalen welk soort CDP het best bij jouw organisatie past. Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
In het Gartner® report We Have MDM Software, So Why Would We Need a CDP lees je wat de voordelen zijn van, en de verschillen en overeenkomsten tussen Master Data Management en een Customer Data Platform. Ook kom je meer te weten over wanneer het gebruiken van beide platformen gerechtvaardigd is en wat je ermee bereikt. Laat je gegevens achter en wij sturen je het complete report per e-mail toe.
Ben je benieuwd naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal hebben gesteld? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de complete case per e-mail toe.
In de brochure vertellen wij o.a. wat je met het platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Wij vertellen hoe een KYC platform ervoor zorgt dat jij geen risico’s loopt. Zo beschrijven we de vijf meest voorkomende KYC problemen, leggen we uit hoe het platform deze problemen aanpakt en staan we stil bij wat het jou oplevert. Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.