Hoe Mediahuis 23 miljoen klantinteracties personaliseert? Ontdek hun succesformule! Lees meer

Een succesvol ingevulde marketingstrategie voor Robeco

case-detail-2340x1110-robeco.png

Robeco introduceerde een nieuwe, 100% online marketingstrategie. Zij merkten dat de ingewikkelde IT-infrastructuur hier niet goed bij aansloot en dat dit het vormen van een uniek klantbeeld in de weg stond. Laat dit voor de vermogensbeheerder nu net het belangrijkst zijn.

In deze case ontdek je hoe het Invenna Customer Data Platform voor B2C gezorgd heeft voor één gecentraliseerde (klant)data-omgeving, met een uniek klantbeeld.

Robeco heeft meer dan 85 jaar ervaring in fondsbeleggen en zorgt voor de vermogens van particulieren, bedrijven en institutionele beleggers zoals pensioenfondsen. Zij zetten zich in voor zowel een goed rendement, als voor het beperken van risico’s.

De vermogensbeheerder introduceerde een nieuwe online marketingstrategie waarin drie doelen centraal staan. Maar de ingewikkelde IT-infrastructuur ondersteunde deze nieuwe manier van werken onvoldoende. Een modernisering en versimpeling van de structuur stond dan ook hoog op de wensenlijst. Daarom zochten zij naar één centraal marketing dataplaform om alle klantdata in samen te brengen en beschikbaar te stellen voor in belangrijke klantcontactmomenten. Met het Customer Data Platform voor B2C hebben wij hier invulling aan gegeven.

Van 4 campagnes per jaar naar 200 per week. Benieuwd naar meer?

In de complete case lees je hoe wij het centrale marketing dataplatform realiseerden en welke voordelen dit biedt, waaronder een flinke groei aan (marketing automation) campagnes. Ben je hier benieuwd naar, laat dan je gegevens achter. Daarna sturen wij je de case per e-mail toe.

Meer cases