Waarom een Customer Data Platform (CDP) onmisbaar is voor het
begrijpen, bereiken en bedienen van klanten.
Veel organisaties laten waardevolle klantdata onbenut liggen, terwijl deze gegevens helpen bij het begrijpen, bereiken en bedienen van klanten.
Met een Customer Data Platform (CDP) haal je het maximale uit je klantdata. Het organiseert alle informatie en zorgt ervoor dat je deze optimaal gebruikt. Daarom geven wij je 8 redenen waarom je zou moeten overwegen om de platformtechnologie te gebruiken.
Een kracht van een CDP is het verzamelen, integreren en analyseren van klantdata uit diverse bronnen. Of het nu gaat om interacties op je website, in de winkel, op sociale media of andere kanalen, het brengt alle informatie samen tot een compleet klantprofiel. Dit geeft direct meer inzicht in het gedrag, de voorkeuren en de behoeften van klanten.
Met onze complete CDP-implementatie checklist loodsen wij je door elke stap van je zoektocht naar het voor jou best passende CDP. Ook delen we waardevolle tips die voor extra bewustwording zorgen.
Klanten willen communicatie die past bij hun interesses, behoeften en gedrag. Door op grote schaal en via verschillende kanalen personalisatie toe te passen, ben je in de ogen van de klant relevanter. Of het nu gaat om e-mails, WhatsApp-berichten, advertenties of pushmeldingen, met een CDP stuur je berichten op basis van de meest actuele klantgegevens.
Het is belangrijk dat je voldoet aan de AVG-wetgeving en de privacyregels respecteert. Een CDP biedt alle functionaliteiten om data veilig op te slaan, te waarborgen en compliant te blijven. Het geeft ook duidelijk inzicht in hoe klantdata worden verzameld, opgeslagen en gebruikt, zodat je transparant kunt communiceren met klanten.
Privacyregels worden strikter en cookies verdwijnen. Daarom is het steeds belangrijker dat je kunt vertrouwen op je eigen first-party data. Dit zijn de gegevens die je direct van je klanten verzamelt. Een CDP beheert en gebruikt deze waardevolle informatie, waardoor je klanten blijft herkennen en een uniek beeld van hen kunt vormen. Op deze manier ben je niet langer afhankelijk van third-party data.
Je betrokkenheid vergroot je snel met omnichannel marketingcampagnes. Via de segmentatie- en targetingmogelijkheden in een CDP, stem je marketingacties nauwkeurig af op specifieke doelgroepen. Vervolgens bereik je ze tegelijkertijd via verschillende kanalen, zoals online en per post. Door een marketingautomatiseringsproces op te zetten, hoef je er zelfs nauwelijks meer naar om te kijken. Dankzij realtime dashboards bekijk je snel de prestaties en doe je aanpassingen op basis van veranderingen en klantgedrag.
Wij delen graag onze kennis zodat jij slimme keuzes maakt. Leer bijvoorbeeld meer over hoe een Customer Data Platform werkt en waarom je Salesforce en een Customer Data Platform nodig hebt.
Voor marketeers is het een uitdaging om leads te bereiken en te activeren, vooral omdat er vaak beperkte informatie over ze beschikbaar is. Gelukkig kan een CDP zelfs met minimale gegevens klantcommunicatie personaliseren door de belangrijkste inzichten te gebruiken. Zo blijf je relevant en sta je op het juiste moment en via het juiste kanaal in contact met prospects.
Het behouden van bestaande klanten is vaak goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten. Klantverlies, ook bekend als churn, kost namelijk twee keer zoveel tijd en geld. Een CDP gebruikt geavanceerde analyses en modellen om klantverlies te voorspellen en te voorkomen. Zo kun je potentiële vertrekkers identificeren en specifieke acties ondernemen om ze te behouden. Dit versterkt de klantrelatie en zorgt voor meer tevredenheid.
Doordat alle klantdata op één plek beschikbaar zijn, kunnen verschillende teams binnen de organisatie dezelfde informatie gebruiken. Hierdoor verbetert de samenwerking tussen teams. Zo werken marketing en sales beter samen en bedenken ze goed op elkaar afgestemde marketing- en verkoopacties. Marketing deelt relevante klantinzichten met sales, die ze kunnen gebruiken in hun verkoopbenadering. Op hun beurt geeft sales feedback over klantreacties op campagnes. Dit zorgt voor een betere samenwerking en draagt bij aan de prestaties van de organisatie.
Ontdek hoe ons Customer Data Platform al je klantdata bundelt tot één uniek klantbeeld. Het beste? Jij hebt de controle. In ons no-code platform stel je namelijk zelf de regels in en leer je klantdata te beheren, met ons advies achter de hand voor wanneer je het nodig hebt.
Neem vandaag nog contact met ons op en kom meer te weten over hoe wij jou kunnen helpen bij het optimaal inzetten en gebruiken van je data.
Ontdek hoe je in 4 eenvoudige stappen je klantdata optimaal inzet om je dienstverlening te verbeteren en de klantloyaliteit te vergroten. Met onze cheat sheet leer je in 15 minuten hoe je meer rendement uit klanten haalt.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis cheat sheet.
Een Customer Data Platform verzamelt, integreert en analyseert klantdata van verschillende bronnen. Het combineert alle informatie tot een 360-graden klantbeeld waarmee je klanten tot in detail leert kennen en ze maximaal laat renderen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over het optimaal benutten van je klantdata. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Het vinden van het best passende CDP is een hele onderneming, maar met onze checklist maak je in een handomdraai de juiste keuze. We laten je stilstaan bij wat voor jou en je team belangrijk is en delen waardevolle tips die zorgen voor extra bewustwording.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis checklist.
Benieuwd hoe je klantdata slim inzet voor nóg persoonlijkere interacties? Mediahuis deelt in dit paper hun aanpak en 10 praktische tips om een 360-graden klantbeeld te bouwen. Vraag het paper nu aan.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Ben je op zoek naar het perfecte CDP, maar heb je de knoop nog niet doorgehakt? Duik samen met ons in de details en plan een persoonlijke demo van maximaal 15 minuten waarin je:
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.