Ontdek waarom onze klanten zowel Salesforce als een CDP onmarmen en wat de
voordelen zijn van deze strategische keuze voor jouw datalandschap.
We merken dat veel klanten zich afvragen of ze naast Salesforce ook een Customer Data Platform (CDP) nodig hebben. Omdat er nog weinig bekend is over de verschillen tussen deze oplossingen en hoe ze samenwerken, ontstaat er met enige regelmaat verwarring.
Omdat Salesforce en ons Customer Data Platform (CDP) elkaar aanvullen, kiezen de meeste klanten ervoor om ze allebei te gebruiken. Zij gebruiken nu een handige Salesforce-connector die data eenvoudig en veilig uitwisselt met het CDP.
Om misverstanden weg te nemen, hebben we 5 redenen op een rij gezet waarom onze klanten beide oplossingen omarmen. We leggen uit welke voordelen dit oplevert en waarom het combineren van Salesforce en een CDP een strategische keuze is voor jouw datalandschap.
Ben je benieuwd naar wat een Customer Data Platform precies is, wat de voordelen van de platformtechnologie zijn en hoe je het kunt toepassen? In ons Customer Data Platform-artikel vertellen wij er meer over.
Een CDP is gemaakt om klantdata van verschillende bronnen te verzamelen, te integreren en te analyseren. Voor veel organisaties is Salesforce een belangrijke databron. De Salesforce-connector helpt dan ook om deze waardevolle informatie te synchroniseren met het CDP, waardoor er een completer klantbeeld ontstaat.
Belangrijk om te weten is dat Salesforce geen ETL (Extract, Transform, Load)-applicatie is. Hierdoor kan het minder goed omgaan met complexe data en het identificeren van unieke klanten. Een CDP biedt deze flexibiliteit wel, net als de mogelijkheid om Salesforce data te verbinden met informatie uit andere applicaties. Zo werk je met slechts één betrouwbare versie van de waarheid.
Het combineren van alle klantdata tot één compleet klantbeeld is waar een CDP het meest voor wordt gebruikt. Het geeft een beeld bij wie je klanten zijn, wat ze bezighoudt en wat ze willen. Met dit 360-graden klantbeeld weet je hoe je klanten het best benadert en wat ze nodig hebben om te converteren.
Door Salesforce-gegevens te combineren met andere klantgegevensbronnen in een CDP, krijgen bedrijven een vollediger en dieper klantbegrip. Denk aan interacties met het bedrijf via Salesforce tot klantgedragingen op andere on- en offline kanalen en platformen. Met dit uitgebreide 360-graden klantbeeld speel je beter in op klantbehoeften en -voorkeuren.
Het verdelen van klanten in groepen maakt campagnes en boodschappen gerichter en persoonlijker. Een CDP vereenvoudigt dit en leert je gedetailleerde klantinformatie en -patronen te begrijpen.
Met de Salesforce-connector stroomt alle Salesforce data automatisch in het CDP, waardoor klantsegmenten verbeteren zonder handmatige handelingen. Hierdoor maken marketeers en verkoopteams nauwkeuriger nieuwe klantsegmenten op basis van kenmerken en gedragingen, die ze vervolgens direct gebruiken in marketingcampagnes, lead nurturing en andere verkoopactiviteiten. Kortom: de samenwerking tussen het CDP en de Salesforce-connectie zorgt ervoor dat het juiste aanbod op het juiste moment, via het juiste kanaal, bij de juiste klant belandt.
Een sterke eigenschap van een CDP is dat het direct de meest recente klantinformatie verwerkt en gebruikt. Hierdoor heb je altijd de nieuwste klantdata binnen handbereik, wat van past komt bij vervolgstappen en acties. Dit helpt je marketing, sales en klantenservice om betere beslissingen te nemen en maakt je klantcommunicatie passender.
Het opslaan van grote hoeveelheden data in Salesforce kan snel prijzig worden, terwijl een CDP een ruimer opslagproces hanteert. Het is dus verstandig om uitgebreide data, zoals campagnehistorie en websitebezoeken, in een CDP op te slaan in plaats van in Salesforce. Zo voorkom je dat je tegen de opslaglimieten aanloopt en onverwachte kosten krijgt bij het toevoegen van meer data. Op deze manier houd je altijd toegang tot de belangrijkste informatie voor de organisatie. Met de Salesforce-connector gebruik je bovendien al deze data overal, ook in Salesforce.
Het combineren van Salesforce met een CDP is een slimme zet, want het biedt meer mogelijkheden voor het effectiever gebruiken van klantdata. De samenwerking brengt voordelen met zich mee, zoals gegevenssynchronisatie voor een completer klantbeeld, een 360-graden overzicht om beter op klantbehoeften in te spelen, gerichte campagnes door segmentatie en targeting, altijd actuele klantinformatie dankzij realtime updates en meer dataopslag zonder hogere kosten.
Kom alles te weten over ons CDP platform en hoe jij jouw customer data management naar een hoger niveau tilt. Vraag nu een demo aan of neem contact met ons op. Wij denken graag met je mee over hoe jij jouw doelen het best bereikt.
Een Customer Data Platform verzamelt, integreert en analyseert klantdata van verschillende bronnen. Het combineert alle informatie tot een 360-graden klantbeeld waarmee je klanten tot in detail leert kennen en ze maximaal laat renderen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over het optimaal benutten van je klantdata. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Het samenbrengen van klant- en transactiedata in één overzichtelijk en compleet klantbeeld helpt je om transacties te monitoren, risico’s te beperken en altijd de juiste beslissingen te nemen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over hoe je jouw KYC-processen efficiënter en effectiever kunt inrichten. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Unlock the potential of your customer data with our customer value guide! Discover a practical four-step plan to enhance your services and boost customer loyalty.
Leave your details to download your free customer value guide now!
Het vinden van het best passende CDP is een hele onderneming, maar met onze checklist maak je in een handomdraai de juiste keuze. We laten je stilstaan bij wat voor jou en je team belangrijk is en delen waardevolle tips die zorgen voor extra bewustwording.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis checklist.
Benieuwd hoe je klantdata slim inzet voor nóg persoonlijkere interacties? Mediahuis deelt in dit paper hun aanpak en 10 praktische tips om een 360-graden klantbeeld te bouwen. Vraag het paper nu aan.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Ben je op zoek naar het perfecte CDP, maar heb je de knoop nog niet doorgehakt? Duik samen met ons in de details en plan een persoonlijke demo van maximaal 15 minuten waarin je:
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.