Alles over het kiezen van de juiste softwareoplossing voor marketing: Customer Data Platform (CDP), Best of Breed en Best of Suite.
Om je klantrelaties te versterken en marketinginspanningen te verbeteren, is het cruciaal om de juiste softwareoplossingen te kiezen. Maar met een overvloed aan beschikbare opties, is dit voor jou als marketeer geen eenvoudige taak.
Tijdens je zoektocht naar de meest geschikte softwareoplossingen, ben je ongetwijfeld gestuit op termen als Customer Data Platform (CDP), Best of Breed en Best of Suite. In dit artikel verkennen we de wereld van deze softwareoplossingen. We leggen kort uit wat een Customer Data Platform (CDP), Best of Breed- en Best of Suite-oplossing zijn en introduceren een opkomende marketingoplossing: de CDP Suite. We bespreken de kenmerken, belichten de verschillen, wegen de voor- en nadelen af en geven waardevolle tips voor het kiezen van de juiste oplossing.
Gepersonaliseerde marketing met een Customer Data Platform
Een Customer Data Platform verzamelt klantdata uit allerlei bronnen, voegt de informatie samen en creëert zo één uniek klantbeeld. Dankzij deze inzichten begrijpen marketeers hun klanten beter en segmenteren ze doelgerichter op basis van behoeften, gedrag en voorkeuren.
Een groot voordeel van het gebruiken van een CDP, is de mogelijkheid om gepersonaliseerde marketing te voeren. De nieuwe klantinzichten geven marketeers de houvast om persoonlijke campagnes op te zetten, met relevante boodschappen voor elk klantsegment.
Best of Breed: specialistische tools voor specifieke doelen
Een goede klusjesman zoekt niet naar multifunctioneel gereedschap, maar naar het beste materieel voor elke specifieke taak. Dit is precies hoe Best of Breed werkt: het draait om het combineren van de beste tools voor verschillende marketingtaken, zoals e-mailmarketing en CMS-beheer. Deze oplossingen blinken uit in specifieke functies en bieden hiervoor uitgebreide opties.
Een belangrijk voordeel van Best of Breed, is de mogelijkheid om een specialistische set marketingoplossingen te gebruiken die aansluiten bij de marketingwensen en organisatiebehoeften. Het biedt flexibiliteit, want je kiest alleen de oplossingen die je helpen om jouw doelen te bereiken. Maar het beheren van al deze tools, het integreren ervan en het behouden van één klantbeeld kan uitdagend zijn. Het vereist specifieke kennis of ondersteuning, die regelmatig ontbreekt.
Best of Suite: alles-in-één gemak
Voor de huis-tuin-en-keukenklussen kan één gereedschapskist met de beste hulpmiddelen net zo handig zijn. Daarom zijn Best of Suite-oplossingen erg populair: een alles-in-één marketingplatform, meestal binnen één geïntegreerde omgeving, met diverse marketingfuncties zoals databeheer, marketing automation en analyses.
Het grootste voordeel van Best of Suite, is dat je alle marketingactiviteiten op één plek beheert en uitvoert. Dit stroomlijnt processen en maakt samenwerken efficiënter. Een ander pluspunt is dat het delen van data tussen de verschillende marketingfuncties soepeler verloopt. Hierdoor voorkom je dataversnippering en benut je data optimaal.
Customer Data Platform en Best of Suite vs. CDP Suite
Aanbieders van Best of Suite begrijpen de prioriteiten van marketeers om klantinzichten te krijgen en data te centraliseren. Daarom integreren ze steeds vaker CDP-functionaliteit in hun suites. Hiermee bieden ze een oplossing voor het verzamelen en samenvoegen van klantdata voor gepersonaliseerde marketing, vergelijkbaar met een standalone CDP.
In de loop der jaren zijn er Customer Data Platformen ontwikkeld met uitgebreide functionaliteiten die lijken op wat je kunt vinden in een Best of Suite-marketingoplossing. Deze worden vaak aangeduid als CDP Suites. Een CDP Suite is de perfecte mix van een Customer Data Platform mét aanvullende marketingfuncties, zoals e-mailmarketing, CRM en marketing automation. Het biedt marketeers een compleet pakket aan marketinghulpmiddelen voor datamanagement, geautomatiseerde campagnes en data-analyses.
Het belangrijkste verschil tussen een CDP Suite en een traditionele Best of Suite-marketingoplossing, is dat een CDP Suite zich richt op het verzamelen, samenvoegen en beheren van data, terwijl het extra marketingtools biedt om die data te benutten.
De kunst van het kiezen van de juiste softwareoplossing
Kiezen tussen een CDP, Best of Breed en Best of Suite is geen eenvoudige taak. Bij het nemen van deze beslissing moet je rekening houden met de bredere organisatiedoelstellingen en -behoeften. Enkele overwegingen om in het achterhoofd te houden:
Van CDP tot Best of Suite: jouw route naar de perfecte marketingoplossing
Bij het kiezen van de juiste marketingoplossingen komt veel vooronderzoek kijken. We bespraken de 3 meest gebruikte softwareoplossingen: Customer Data Platforms (CDP’s), Best of Breed en Best of Suite.
Naast deze drie opties zijn er ook CDP Suites in opmars. Deze ontstaan doordat aanbieders van Best of Suite steeds vaker CDP-functionaliteiten integreren in hun suites. CDP Suites bieden een combinatie van datamanagement en aanvullende marketingtools.
De beste keuze maak je door een balans te vinden tussen de behoeften van jouw organisatie en de beschikbare marketingoplossingen. Denk aan de complexiteit van de werkzaamheden, of data delen noodzakelijk is, de groeiambities van de organisatie, de totaalkosten en de beschikbare ondersteuning.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Wil jij zien hoe je met de nieuwe ESP-module sneller customer journeys bouwt en selecteert én gemakkelijk e-mail- en sms-campagnes uitvoert? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de nieuwe ESP-module zien. Zo zie je direct wat je ermee kunt en bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Ben je benieuwd, laat dan je gegevens achter. Daarna sturen wij je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de visuele case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op de Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform voor goede doelen kunt en wat de voordelen van werken met een uniek donateurbeeld zijn. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.