Met een uniek klantbeeld weet je écht wat klanten willen en nodig hebben. Wij vertellen
wat een uniek klantbeeld is en delen tips om zelf een klantbeeld te creëren.
In een tijd waarin we snakken naar persoonlijke en relevante marketing, blijven veel organisaties achter. Communicatie die niet bij je past, productaanbevelingen waar je niets aan hebt en kortingen op producten die je nooit gebruikt, zijn daar voorbeelden van. Wat de oorzaak is? Simpel: het ontbreken van een uniek klantbeeld, waardoor organisaties niet weten wie jij bent, wat je wilt en wat je nodig hebt.
Met een goed klantbeeld voldoe je aan de wensen en behoeften van klanten en houd je ze tevreden en betrokken. In dit artikel ontdek je wat een uniek klantbeeld is, waarom het zo belangrijk is en hoe je er zelf een kunt creëren. We delen praktische tips die je helpen om een klantbeeld te vormen, waarmee je direct aan de slag kunt.
Een uniek klantbeeld betekent dat je alle informatie die je over klanten hebt, samenbrengt op één plek zodat je één compleet en kloppend beeld van ze vormt. Dit kan gaan over data uit verschillende bronnen zoals website, e-mail, winkelbezoeken, app-gebruik, sociale media en zelfs offline interacties. Door al deze data samen te brengen, krijg je een compleet en helder overzicht van wie je klanten zijn en wat ze nodig hebben.
Met een Customer Data Platform (CDP) zoals Invenna, kun je niet alleen gegevens verzamelen, maar ook verbeteren. Dit zorgt voor nog waardevollere inzichten en persoonlijkere klantinteracties.
Met een uniek klantbeeld begrijp je klanten beter en blijf je met ze in contact op een manier die bij ze past. Het slim inzetten van een uniek klantbeeld biedt dan ook veel voordelen:
Wil je in slechts 4 stappen meer rendement uit je klanten halen? Met onze gratis cheat sheet ontdek je hoe.
Waarschijnlijk heb je door de jaren heen al veel data verzameld en deze verspreid opgeslagen in allerlei bronnen en systemen. Het is dan ook begrijpelijk dat het vormen van een uniek klantbeeld uitdagend kan zijn.
Om je op weg te helpen bij het vormen van een uniek klantbeeld, delen wij vier tips:
Het vormen van een uniek klantbeeld begint met het verzamelen van data. Bepaal welke informatie cruciaal is voor het creëren van een compleet klantbeeld, zoals CRM-systemen, sociale media en website-interacties. Neem de tijd om al deze databronnen te evalueren, want pas dan vorm je een nauwkeurig beeld van je klanten.
Een CDP zoals Invenna integreert moeiteloos met tientallen populaire bronnen, systemen en platformen, waardoor je met één klik al je data centraliseert. Meer weten over onze koppelingen en integraties? Bekijk dan hier het overzicht.
Nu je de benodigde data hebt verzameld, is het belangrijk dat deze nauwkeurig en up-to-date zijn. Met nauwkeurige data van goede kwaliteit, voorkom je fouten en inconsistenties in het klantbeeld.
Een goed CDP controleert en verbetert continu de kwaliteit van je data. Het standaardiseert je gegevens o.a. door ontbrekende informatie aan te vullen, dubbele data automatisch te verwijderen en data te valideren. In ons artikel over een Single Source of Truth vertellen we hier meer over.
Wil je meer weten over datakwaliteit? Lees dan het artikel van onze collega’s bij Human Inference, over waarom datakwaliteit zo belangrijk is.
Veel organisaties leggen basisinformatie vast zoals naam, adres, woonplaats en e-mailadres, aangevuld met klantinteracties en aankoopgeschiedenis. Deze first-party data zijn een goede basis voor een uniek klantbeeld, maar aanvullende segmentatiedata verfijnen dit beeld verder.
Door je klantdata te verrijken met segmentatiedata over bijvoorbeeld de gezinssituatie, levensfase, woning en communicatiestijl, versterk je het klantbeeld. Deze nieuwe inzichten bieden houvast bij het maken van klantsegmenten, personaliseren van communicatie en het versterken van marketinginspanningen.
GeoMarktprofiel en Whooz, ook onderdeel van TDA Group, ontwikkelden hiervoor kant en klare segmenten. Met deze klantsegmenten verrijk je eigen data en krijg je nog meer inzicht in o.a. de levensstijl, socio-demografie en (koop)gedrag van je klanten.
Het samenvoegen van verspreide data, het verbeteren van de datakwaliteit en het versterken van first-party data zijn tijdrovende, maar belangrijke stappen voor het creëren van een uniek klantbeeld. Met een goede datastrategie, vastgelegde standaarden en toegewezen dataverantwoordelijken zijn deze stappen beheersbaar. Maar om het jezelf gemakkelijker te maken en tijd te besparen, zijn er technologieën zoals een CDP die dit alles uit handen nemen.
Een voorbeeld is het Nederlandse Rode Kruis, dat ondanks het groeiende aantal supporters en complexe donateursgegevens met het Invenna CDP een centraal klantbeeld kon creëren. Wil je weten hoe het Rode Kruis dit heeft aangepakt? Lees dan de volledige Rode Kruis case.
Een uniek klantbeeld biedt niet alleen meer inzicht in je klanten, maar zorgt er ook voor dat je marketingstrategieën verfijnt, klantinteracties personaliseert en beslissingen neemt die perfect passen bij individuele behoeften. Het opbouwen van zo'n klantbeeld vergt tijd, maar door gebruik te maken van een CDP centraliseer je alle belangrijke data en werk je efficiënter.
Wil je ook een uniek klantbeeld, maar heb je een overload aan data waardoor je niet weet waar te starten? Wij helpen je om grip te krijgen op al deze gegevens!
Neem contact met ons op voor een adviesgesprek, waarin we samen een plan opstellen dat past bij jouw behoeften.
Ontdek hoe je in 4 eenvoudige stappen je klantdata optimaal inzet om je dienstverlening te verbeteren en de klantloyaliteit te vergroten. Met onze cheat sheet leer je in 15 minuten hoe je meer rendement uit klanten haalt.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis cheat sheet.
Een Customer Data Platform verzamelt, integreert en analyseert klantdata van verschillende bronnen. Het combineert alle informatie tot een 360-graden klantbeeld waarmee je klanten tot in detail leert kennen en ze maximaal laat renderen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over het optimaal benutten van je klantdata. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Het vinden van het best passende CDP is een hele onderneming, maar met onze checklist maak je in een handomdraai de juiste keuze. We laten je stilstaan bij wat voor jou en je team belangrijk is en delen waardevolle tips die zorgen voor extra bewustwording.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis checklist.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Ben je op zoek naar het perfecte CDP, maar heb je de knoop nog niet doorgehakt? Duik samen met ons in de details en plan een persoonlijke demo van maximaal 15 minuten waarin je:
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.