Wij namen de cijfers over hoe organisaties omgaan met data onder de loep en vertellen hoe platformtechnologie de knelpunten aanpakt.
Eind vorige week publiceerde DDMA het jaarlijkse Data-Driven Marketing Onderzoek met opvallende trends en uitdagingen in de wereld van marketingdata. Wij hebben de cijfers over hoe organisaties met data omgaan onder de loep genomen en vertellen hoe platformtechnologie de knelpunten aanpakt die uit de bevindingen naar voren komen.
Slechts beperkt inzicht in de ROI van marketing
Het aantal organisaties dat zicht heeft op de resultaten van hun marketingactiviteiten is opvallend laag. Maar liefst 1 op de 5 ervaart een gebrek aan toegankelijkheid tot data, terwijl 80% gebruikmaakt van marketingtechnologie en -platformen.
“De meeste organisaties verzamelen data nog in verschillende systemen en synchroniseren regelmatig (35%). Een kwart (26%) geeft echter aan dat data centraal wordt
verzameld en altijd actueel is.”
De kracht van een Customer Data Platform (CDP) ligt in het samenbrengen van databronnen, het toegankelijk maken van al deze data en het direct beschikbaar stellen voor in marketingacties. Het is een centraal aanknopingspunt binnen een organisatie. Daarom is het opvallend dat marketeers, ondanks het gebruik van bijvoorbeeld een CRM systeem, toch een tekort aan data en inzicht ervaren. Een CDP vormt de schakel tussen marketingprofessionals, de klantdata in hun organisatie en de data die zij nodig hebben voor sterke campagnes.
De samenwerking tussen afdelingen kan beter
Voor het effectiever inzetten van data moet er meer aandacht worden besteed aan de samenwerking tussen afdelingen, zo concludeert het onderzoek. Terwijl vorig jaar slechts 17% dit als een uitdaging zag, is dit percentage inmiddels gestegen naar 27%. Vooral analytische professionals herkennen dit probleem, waarschijnlijk vanwege hun begrip van de toegevoegde waarde van data.
“Om meer impact te kunnen maken met behulp van gepersonaliseerde marketingtactieken
en optimaal gebruik van marketingtechnologie, is het cruciaal dat
de samenwerking tussen afdelingen verbetert.”
Om de volledige potentie van data te benutten, speelt een CDP een belangrijke sleutelrol. Het faciliteert de uitwisseling en beschikbaarheid van data tussen afdelingen en verbetert daardoor de samenwerking tussen business en data-analyse. Door data te centraliseren ontstaat er een gemeenschappelijke basis waarop de afdelingen samen kunnen bouwen.
MarTech volledig benutten voor marketingoptimalisaties
Slechts een kwart van de marketingactiviteiten, waaronder doelgroep targeting en het ontwikkelen van mediacampagnes, wordt geoptimaliseerd op basis van data en inzichten. Dit wijst erop dat organisaties mogelijk de volledige potentie van hun marketingtechnologie nog niet benutten, wat kan voortkomen uit onbekendheid met de mogelijkheden van de technologie en een gebrek aan kennis.
“25% van de respondenten geeft immers aan dat een gebrek aan kennis binnen
de organisatie in de top 3 staat van grootste marketinguitdagingen.”
Een CDP is een voorbeeld van marketingtechnologie die dit tekort aanpakt. Doordat het alle klantdata centraal beschikbaar stelt, is het voor marketingprofessionals eenvoudiger om op deze kennis te sturen. Hierdoor kunnen zij in één geïntegreerde omgeving klantsegmenten creëren en gepersonaliseerde omnichannel mediacampagnes ontwikkelen. Het feit dat alles gebaseerd is op eigen data verhoogt de slagingskans van marketingacties en zorgt ervoor dat je voldoet aan wet- en regelgeving.
Een brug slaan tussen technologie, data en samenwerken
DDMA benadrukt met het onderzoek de noodzaak van een goed geïntegreerde aanpak. Maar het is overduidelijk dat het succesvol gebruiken van data niet alleen afhangt van marketing- en dataplatformtechnologie, maar ook van een soepele onderlinge samenwerking tussen afdelingen en het volledig kunnen benutten van alle mogelijkheden die de technologie biedt.
Een CDP heeft alle benodigde functionaliteiten om verschillende afdelingen te voorzien van de tools en inzichten die zij nodig hebben. Hierdoor versterkt een CDP ook de interne samenwerking en efficiency en helpt het marketingprofessionals met de marketingacties die zij uitvoeren op basis van beschikbare data. Tegelijkertijd hebben analytische professionals toegang tot inzichten die nodig zijn om zaken te meten en te verbeteren. Het CDP is dus een waardevolle oplossing in het streven naar het volledig benutten van marketingtechnologie en het optimaliseren van de samenwerking.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Wil jij zien hoe je met de nieuwe ESP-module sneller customer journeys bouwt en selecteert én gemakkelijk e-mail- en sms-campagnes uitvoert? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de nieuwe ESP-module zien. Zo zie je direct wat je ermee kunt en bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Ben je benieuwd, laat dan je gegevens achter. Daarna sturen wij je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de visuele case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op de Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform voor goede doelen kunt en wat de voordelen van werken met een uniek donateurbeeld zijn. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.