Hoe je de uitdagingen van klantdata in Azure Data Lake overwint met een CDP en vijf strategieën voor succes.
Organisaties streven steeds meer naar een Single Source of Truth (SSOT) met Azure Data Lake. Dit is begrijpelijk, maar kent knelpunten en uitdagingen. Want het opbouwen van een compleet klantbeeld en dit toegankelijk maken voor medewerkers en applicaties is complexer dan gedacht.
Daarom kiezen zij vaak voor een combinatie van Data Lake en een Customer Data Platform (CDP). Deze aanpak biedt flexibiliteit en zorgt ervoor dat actuele data altijd beschikbaar zijn, zonder zwaar te leunen op schaarse IT-middelen. Vooral voor afdelingen zoals customer care, finance en marketing is dit waardevol.
In dit artikel bespreken we enkele uitdagingen bij het verplaatsen van klantdata naar Azure en het opbouwen van een klantbeeld. We belichten de mogelijkheden en voordelen van een Customer Data Platform, bespreken vijf strategieën voor het werken met beide softwareoplossingen en delen inzichten zodat je ze effectief kunt inzetten om verbeteringen te realiseren.
Azure Data Lake is een schaalbare dataopslagservice in de Azure-cloud, ontworpen voor het verzamelen, opslaan en analyseren van grote hoeveelheden data. Het ondersteunt het opslaan van data in het oorspronkelijke formaat, waardoor analyses en machine learning rechtstreeks kunnen worden toegepast zonder dat de data eerst hoeft te worden omgezet of verplaatst.
In de praktijk wordt Azure Data Lake vaak gebruikt als data store, vergelijkbaar met hoe men vroeger FTPS gebruikte, maar dan met meer functionaliteit. Het wordt vaak gekoppeld aan een CDP om data uit te wisselen.
Klantgegevens zijn vaak versnipperd over diverse systemen en bronnen. Om een compleet klantbeeld te krijgen, moeten deze gegevens worden samengevoegd en gestructureerd. Maar voor het verzamelen, bewerken en laden van deze data heb je specialistische kennis nodig.
Het combineren van data uit verschillende bronnen en systemen is ingewikkeld door verschillende formaten en structuren. Hoewel Azure tools biedt zoals Azure Data Factory, is een goede planning en uitvoering alsnog onmisbaar. Maar het vinden van specialisten voor langdurig beheer en onderhoud is lastig.
Organisaties met grote hoeveelheden klantdata hebben moeite met schaalbaarheid. Het verwerken, analyseren en opslaan van zoveel data vereist een moderne infrastructuur en brengt snel stijgende opslagkosten met zich mee.
Het verzamelen en verwerken van klantdata moet voldoen aan privacy- en regelgevingsvoorschriften, dus ook het opbouwen van een klantbeeld. Gegevens in Azure kunnen verspreid zijn, wat het naleven van deze regels complex maakt. Daarom is gecentraliseerd beheer en controle van alle datastromen essentieel.
Om waardevolle inzichten uit klantdata te halen, zijn analysetools en vaardigheden nodig. Azure biedt hiervoor diverse services, zoals Azure Synapse Analytics en Azure Machine Learning. Maar je moet weten hoe deze werken om ze goed te kunnen gebruiken.
Door de mogelijkheden die een CDP biedt, is de platformtechnologie een perfecte aanvulling op Azure Data Lake. Want een CDP centraliseert, structureert en beheert alle klantdata, waardoor je een compleet 360 graden klantbeeld creëert.
Met een Customer Data Platform (CDP) haal je het maximale uit je klantdata. Wij geven je 8 redenen waarom een CDP onmisbaar is voor het begrijpen, bereiken en bedienen van klanten.
Om te kunnen beginnen met Azure Data Lake en een CDP is er een goed plan nodig. Begin klein en breid geleidelijk uit met een gefaseerde aanpak. Het is ook verstandig om expertise van buitenaf in te schakelen en partners te zoeken met ervaring in Azure Data Lake en CDP-implementaties.
Verschillende strategieën zijn nuttig voor het toepassen van beide oplossingen:
Het bouwen van een klantbeeld in Azure kan complex zijn door de integratie van databronnen, de verwerking van grote hoeveelheden data, privacybeperkingen en de vereiste expertise. Gelukkig kunnen organisaties met de juiste planning, tools en expertise een goed klantbeeld opzetten om waardevolle inzichten te krijgen en persoonlijke klantervaringen te bieden.
Het is belangrijk om te overwegen welke gegevens je opslaat in Azure Data Lake en welke processen en taken je via Azure uitvoert. Misschien zijn er alternatieven om dit te doen. Zo is een Customer Data Platform (CDP) een sterke oplossing voor de uitdagingen die Azure heeft. Een CDP centraliseert klantdata, vereenvoudigt het beheer en maakt het mogelijk om data naadloos te integreren met andere systemen. Functionaliteiten zoals geavanceerde data-analyse, directe koppeling van data met marketingcampagnes en gebruiksvriendelijke dashboards, maken van een CDP een onmisbare oplossing voor een klantgerichte organisatie.
Leer hoe ons Customer Data Platform al je klantdata bundelt tot één uniek klantbeeld. In ons no-code platform stel je zelf de regels in en leer je klantdata te beheren en gebruiken, met ons advies achter de hand voor wanneer je het nodig hebt.
Neem vandaag nog contact met ons op en kom meer te weten over hoe wij jou kunnen helpen bij het optimaal inzetten en gebruiken van je data.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Ben je op zoek naar het perfecte CDP, maar heb je de knoop nog niet doorgehakt? Duik samen met ons in de details en plan een persoonlijke demo van maximaal 15 minuten waarin je:
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.
Een Customer Data Platform verzamelt, integreert en analyseert klantdata van verschillende bronnen. Het combineert alle informatie tot een 360-graden klantbeeld waarmee je klanten tot in detail leert kennen en ze maximaal laat renderen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over het optimaal benutten van je klantdata. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Ontdek hoe je in 4 eenvoudige stappen je klantdata optimaal inzet om je dienstverlening te verbeteren en de klantloyaliteit te vergroten. Met onze cheat sheet leer je in 15 minuten hoe je meer rendement uit klanten haalt.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis cheat sheet.
Het vinden van het best passende CDP is een hele onderneming, maar met onze checklist maak je in een handomdraai de juiste keuze. We laten je stilstaan bij wat voor jou en je team belangrijk is en delen waardevolle tips die zorgen voor extra bewustwording.
Laat je gegevens achter en download nu jouw gratis checklist.