Hoe het Nederlandse Rode Kruis conversies verhoogde door donateurs meer centraal te stellen

invenna-case-het-nederlandse-rode-kruis-overzicht-1.jpg

De steun aan goede doelen en het aantal leden en donateurs groeien. Dit betekent dat (klant)data toenemen. Ook het Nederlandse Rode Kruis merkt dit: het aantal bronnen en kanalen waarbinnen het donateurschap wordt verwerkt stijgen structureel. Zij zochten naar een oplossing om al deze donateurgegevens samen te brengen, er één uniek klantbeeld van te maken en betere inzichten te krijgen in (potentiële) donateurs, en zo nog succesvollere campagnes in te richten. Met de platformtechnologie van Invenna hebben wij hier invulling aan gegeven.

Wat bijna 160 jaar geleden begon als de droom van één man, is in de afgelopen anderhalve eeuw uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke hulpnetwerk: de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. Sinds 1867 maakt het Nederlandse Rode Kruis hier deel van uit. De noodhulporganisatie biedt hulp aan mensen in nood en zet zich dagelijks in om menselijk lijden, waar dan ook, te voorkomen en verzachten.

Door de jaren heen heeft het Nederlandse Rode Kruis veel donateurdata verzameld. Hierdoor groeide de behoefte aan een compleet donateurbeeld. Om het overzicht te kunnen bewaren en nog betere inzichten te kunnen krijgen in (potentiële) donateurs, was het integreren van alle datastromen noodzakelijk. Het Nederlandse Rode Kruis ging op zoek naar een oplossing: één centrale plek om alle klantgegevens in onder te brengen. Invenna heeft hier invulling aan gegeven.

Benieuwd naar meer? Vraag nu de case aan!

Ben je benieuwd naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal hebben gesteld? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de complete case per e-mail toe.

Meer klantcases

Relevante branches