Het ene CDP is het andere niet, dus wij delen 12 use cases die jou helpen te bepalen welk soort CDP het best bij jouw organisatie past.
Door de toename aan data groeit de interesse in techplatformen zoals een Customer Data Platform (CDP). Vooral de afdelingen marketing en IT hebben hier steeds meer belang bij. Begrijpelijk, want zij hebben het meest baat bij een uniek klantbeeld dat in de hele customer journey kan worden gebruikt.
Het ene CDP is het andere niet. Omdat het aanbod groot is, delen wij 12 use cases die jou helpen te bepalen welk soort CDP het best bij jouw organisatie past. Hiermee maak jij sneller een goede keuze.
De creatie van een uniek klantbeeld lijkt een vast onderdeel van elk CDP te zijn. Toch is het verbinden van de (data)bronnen met de kanalen waarbinnen je de data wilt gebruiken vaker uitdagend dan gemakkelijk. Want de platformen die ontstaan zijn uit (en zich focussen op) een online omgeving, zijn minder gericht op bestaande offline klantdata. En andersom zijn de platformen die ontstaan zijn uit offline klantdata-omgevingen, minder gericht op online uitdagingen.
Bedenk wat je kerndoel is. Is dat:
Als jouw organisatie meerdere customer journeys gebruikt over on- en offline kanalen heen, dan is het CDP dat tussen twee werelden beweegt de beste keuze.
De wereld wordt cookieloos. Nu de sleutels tot klantherkenning verdwijnen, wordt er massaal gezocht naar andere manieren om klanten te blijven herkennen. Eén ding is namelijk onveranderd: iedereen wil ervan verzekerd zijn dat ze dezelfde boodschap via verschillende kanalen kunnen communiceren.
Niet elk CDP herkent altijd en overal jouw klanten. Maar als je gefocust bent op het zo goed mogelijk bedienen van klanten, is dit wel een voorwaarde. Omdat klantidentificatie een vak apart is, is hier specifieke expertise voor nodig. Zoek daarom naar een CDP-aanbieder die hierin aantoonbaar ervaren is. Of bekijk de mogelijkheden van een ander platform, zoals MDM.
Van een klant heb je meestal basisinformatie achter de hand. Van een potentiële klant en lead weet je (vrijwel) niets. Je maakt het verschil door via het juiste kanaal, en op het perfecte moment, met potentiële klanten en leads te communiceren.
Ook al staat de letter C in CDP voor Customer, een goed CDP kan wel degelijk prospect- en leadinformatie managen en er inzichten uithalen. Let erop dat je kiest voor een CDP dat:
Klanten verwachten dat je ze altijd en overal (her)kent, ongeacht de kanalen die ze gebruiken om met je te communiceren. Kun je over alle kanalen heen met ze communiceren, dan ben je goed op weg. Kun je de klantcommunicatie ook op de juiste manier en met de meest recente gegevens personaliseren, dan ben je in de ogen van de klant echt relevant en bouw je aan je relatie.
Om dit te bereiken, toets je de volgende CDP-functionaliteiten:
Iedereen weet van het bestaan van wet- en regelgeving zoals de AVG. Maar wist je dat consumenten het recht hebben op inzage van ál hun gegevens, in ál je (klanten)bestanden? En dat consent management een steeds belangrijker onderdeel wordt van klantenmanagement?
Voor allebei geldt: kies voor een CDP dat een uniek klantbeeld opbouwt en het toegankelijk maakt, want dit maakt het overleggen van opgevraagde informatie en monitoren van klantdata stukken gemakkelijker.
Een CDP helpt je om relevanter met klanten te communiceren. Maar niet elk CDP biedt de mogelijkheid om die relevante boodschap over ál je kanalen te communiceren.
Als je alle communicatie omnichannel wilt regisseren – bijvoorbeeld een klant die je via een online kanaal hebt bereikt per post informeren – dan is een CDP met marketing automation functionaliteit het meest geschikt. Je vergroot je engagement en verhoogt het resultaat.
Ben je benieuwd naar use case 7 t/m 12? Klik op de downloadbutton om de complete infographic te bekijken.
Een Customer Data Platform verzamelt, integreert en analyseert klantdata van verschillende bronnen. Het combineert alle informatie tot een 360-graden klantbeeld waarmee je klanten tot in detail leert kennen en ze maximaal laat renderen.
Neem contact met ons op voor een kort kennismakingsgesprek over het optimaal benutten van je klantdata. Zonder verdere verplichtingen, maar wel met waardevol advies.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Wil jij zien hoe je met de nieuwe ESP-module sneller customer journeys bouwt en selecteert én gemakkelijk e-mail- en sms-campagnes uitvoert? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de nieuwe ESP-module zien. Zo zie je direct wat je ermee kunt en bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Ben je benieuwd, laat dan je gegevens achter. Daarna sturen wij je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de visuele case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op de Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform voor goede doelen kunt en wat de voordelen van werken met een uniek donateurbeeld zijn. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.