De Invenna e-mail editor: AI-ondersteunde e-mailmarketing

27 jul. 2023
Team Invenna
nieuws-detail-e-mail-editor.jpg

Marketeers die zich bezighouden met content, weten hoe belangrijk de toon van een e-mail is. Het juiste gebruik van woorden en een goede balans tussen formeel, informeel en vriendelijk, maken veel verschil in hoeveel mensen je e-mail openen, erop klikken en actie ondernemen.

Om succesvol te zijn, zijn tekstschrijven en A/B-testen onmisbaar. Daarom ondersteunen wij marketeers al jaren met geautomatiseerde tests, zodat de juiste boodschap via het beste kanaal bij de juiste klant terechtkomt. Nu introduceren we ook een HTML-editor in onze nieuwe ESP-module, die dankzij Artificial Intelligence helpt bij het kiezen van de juiste toon voor jouw boodschap.

Verbeter en optimaliseer je communicatie
Jij bepaalt de boodschap en wij helpen je om de tekst formeel te maken, de woorden aan te passen of een vriendelijkere toon te gebruiken. Hierdoor kun je snel verschillende versies van je boodschap maken en testen in de praktijk. De versie die het beste presteert, rol je meteen uit.

Invenna biedt 2 belangrijke functies op basis van Artificial Intelligence:

  1. Communicatiestijl: kies uit stijlen zoals formeel, vriendelijk, zakelijk of informeel. Selecteer eenvoudig een stijl die past bij de e-mail en de relatie met de ontvanger. Na de suggestie maak je zelf aanpassingen totdat de boodschap precies zo is als jij wilt.
  2. Taalgebruik: pas de toon van je tekst aan. Wil je een meer empathische toon? Dan helpt AI je met woordkeuze en formulering.

De Invenna ESP-module is niet alleen een technische verbetering voor het eenvoudig verzenden van e-mails, maar het helpt je ook om je boodschap sneller, efficiënter en krachtiger te maken. Bovendien maak en test je heel gemakkelijk verschillende varianten van dezelfde boodschap, wat zal leiden tot hogere conversies.

En dit is nog niet alles: als je al de segmentatie data van GeoMarktprofiel gebruikt, dan kan de AI-editor die informatie inzetten om je boodschap te versterken. Op deze manier maak je optimaal gebruik van de kennis over jouw klanten.