Alle (klant)data samengebracht en een helder klantbeeld over de labels heen voor VIVAT

Bekijk de klantcase van VIVAT

VIVAT bestaat uit diverse verzekeringsmerken en een vermogensbeheerder, met verschillende datasets die niet gemakkelijk toegankelijk zijn tot gevolg. Zij wilden graag een single customer view creëren, inzichtelijk voor elke medewerker. In deze klantcase lees je hoe Invenna ervoor gezorgd heeft dat alle klantdata en gerelateerde data is samengebracht tot een 360 graden klantbeeld, over de diverse labels heen.

VIVAT bestaat uit vijf verzekeringsmerken en één vermogensbeheerder: Zwitserleven, Zelf, Route Mobiel, Reaal, Dier & Zorg en ACTIAM. De organisatie biedt klanten slimme oplossingen en gebruikt daarvoor innovatieve technologieën. VIVAT stimuleert de groei van medewerkers en verbetert elke dag de dienstverlening richting klanten. Ze zijn een trendsettende financiële dienstverlener die klanten helpt om dromen waar te maken en kostbaarheden te beschermen. Elke dag opnieuw.

[HORIZONTALE LIJN]

De doelstelling van VIVAT

VIVAT heeft de behoefte aan een single customer view die het OneVivat label overstijgt en voor een grote groep medewerkers toegankelijk is. De inzichten vormen de basis voor een persoonlijke en relevante klantcontactstrategie, voor VIVAT zelf en op labelniveau.

Onno van der Poel, Unit Manager Commercial Intelligence bij VIVAT: “Wij willen een data gedreven interactie tot stand brengen tussen ‘de business’ en de MI analisten. Wanneer meer disciplines in de marketingdatabase kunnen kijken, zoals bijvoorbeeld productmarketeers, ontstaat er meer inspiratie en daarmee dialoog met de marketinganalisten – een mooie wisselwerking tussen push en pull. VIVAT gelooft in de toekomst van een data gedreven business model en geeft hier ook daadwerkelijk invulling aan. Onder meer door veel meer mensen kennis te laten maken met de klant, via inzicht in de data.

[HORIZONTALE LIJN]

Bekijk de klantcase van KWF Kankerbestrijding

360 graden klantbeeld over de labels heen

Het samenbrengen van alle beschikbare klantdata en gerelateerde data uit meerdere backoffices, datawarehouses, online omgeving en specifieke applicaties, was de grote uitdaging waar VIVAT een oplossing voor zocht.

Met het Customer Data Platform van Invenna realiseerde VIVAT een uniek en 360 graden klantbeeld over de diverse labels heen. Het voordeel hiervan is de toegankelijkheid voor alle medewerkers, waardoor er optimaal geprofiteerd kan worden van alle inzichten en mogelijkheden die het platform biedt.

Het merendeel van de medewerkers werkt met Invenna Insights en zoekt naar overeenkomsten en verschillen tussen klanten van de verschillende labels, en analyseert en signaleert kansen op

Meer klantcases

Relevante branches