Meer persoonlijke aandacht en communicatie, relevantie en kennis van donateurs voor KWF Kankerbestrijding

Bekijk de klantcase van Robeco

KWF Kankerbestrijding wil met minder geld, meer kunnen doen. Om dit te realiseren, schakelde zij de expertise van Invenna in. In deze klantcase lees je hoe het Customer Data Platform van Invenna ervoor gezorgd heeft dat KWF Kankerbestrijding een uniek klantbeeld heeft gekregen en daardoor sterkere omnichannel campagnes kan inrichten.

In 1949 ontving Koningin Wilhelmina voor haar Gouden Regeringsjubileum ruim 2 miljoen gulden van de Nederlandse bevolking. Met dit geld werd Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding opgericht. In 2007 zijn de Vereniging en de Stichting gefuseerd en ontstond KWF Kankerbestrijding.

[HORIZONTALE LIJN]

Waarmee kon Invenna helpen? 
De doelstelling van KWF Kankerbestrijding

KWF Kankerbestrijding wil geautomatiseerd, persoonlijk, relevant, omnichannel communiceren met donateurs om zo met minder geld, méér te kunnen doen.

Arnoud Markus, Team lead data bij KWF Kankerbestrijding: “De mensen van Invicta zijn net als de software: pragmatisch, snel en flexibel.

Hoe heeft Invenna geholpen? 
Het optimaliseren van de doelbesteding

Met bijna 1 miljoen donateurs en zo’n 140 miljoen euro aan giften, heeft de organisatie de ambitie om de doelbesteding doorlopend te optimaliseren. Eén van de manieren om dat te doen is om zo efficiënt, persoonlijk, gericht en relevant mogelijk te communiceren met donateurs.

Om in deze snel veranderende wereld geautomatiseerd, omnichannel en relevant inhoud te geven aan de donateursrelatie, is het raadzaam om een systeem in te richten dat hierin faciliteert. Dit systeem moet ook voor iedereen gebruiksvriendelijk en toegankelijk zijn, van marketeers tot analisten. De drempel om verder te personaliseren wordt hierdoor zo laag mogelijk.

Het Customer Data Platform van Invenna geeft invulling aan de KWF Kankerbestrijding strategie met de naam Van Donatie naar Relatie. In deze strategie staat persoonlijk aandacht en communicatie, relevantie en kennis van de donateur centraal.

[HORIZONTALE LIJN]

Bekijk de klantcase van KWF Kankerbestrijding

Omnichannel klantcampagnes en communicatie met donateurs

KWF Kankerbestrijding heeft met het Customer Data Platform van Invenna een uniek klantbeeld gerealiseerd en kan verdere analyses toepassen. Op basis van deze inzichten en analyses worden omnichannel campagnes opgebouwd en communiceert KWF Kankerbestrijding op het juiste moment, via het juiste kanaal, met donateurs.

Ginger van der Swart, Coordinator Online bij KWF Kankerbestrijding: “Door de koppeling van ons Facebook advertising account met de Invenna database, kunnen we dagelijks super relevante en event-driven campagnes lanceren. Deze relevantie verhoogt de voor ons zo belangrijke betrokkenheid van onze doelgroep en zorgt ervoor dat we meer tijd hebben voor analyse en optimalisatie.

Meer klantcases

Relevante branches