Wij bespreken de impact van een Customer Data Platform (CDP) op fondsenwervers en non-profitorganisaties en hoe zij profiteren van de platformtechnologie.
In de mode-industrie is het een bekende uitspraak "one day you're in and the next you're out". Verrassend genoeg past dit ook bij de goede doelen sector, want de non-profitwereld is voortdurend in beweging en donateurs binden zich niet zomaar voor langere tijd aan jouw merk.
Om donordoelen te realiseren en een tastbare impact te maken, speelt technologie een onmisbare rol. Het is dan ook geen toeval dat platformtechnologie zoals een Customer Data Platform (CDP) al jarenlang wordt gebruikt door diverse goede doelen. In dit artikel vertellen wij op welke manieren zij hiervan profiteren en bespreken we de impact van een Customer Data Platform op fondsenwervers en non-profitorganisaties.
De kracht van technologie in de goede doelen sector
In de loop der jaren leerden goede doelen dat effectieve fondsenwerving afhankelijk is van het vermogen om snel te reageren op veranderende omstandigheden. Net als wisselende modetrends, verschuiven ook de aandacht en voorkeuren van donateurs snel. Technologieën zoals een Customer Data Platform helpen hierop in te spelen.
Kort gezegd brengt een Customer Data Platform alle donateursdata samen en biedt het inzicht in het gedrag en de voorkeuren van donateurs. Met dit unieke donateursbeeld personaliseren goede doelen al hun donateurscommunicatie en stemmen ze boodschappen af op individuele ontvangers. Op deze manier verhogen ze structureel de donateursbetrokkenheid en bouwen ze aan duurzame relaties.
Doelgroepsegmentatie en gepersonaliseerde communicatie
Een belangrijke kernfunctie van een Customer Data Platform is doelgroepsegmentatie: donateurs die op elkaar lijken samengevoegd in één klantgroep. Dit is belangrijker dan je denkt, want er zitten grote verschillen tussen donateursgroepen en hoe zij willen bijdragen. Het begrijpen van de diversiteit van een donateurenbestand en het creëren van communicatiestrategieën voor elke donateursgroep, blijven aandachtspunten.
Met een Customer Data Platform segmenteren goede doelen hun complete donateurenbestand op basis van o.a. (geef)gedrag, interesses, betrokkenheid en interacties. Het zorgt dat ze relevanter met donateurs communiceren en op een manier die bij ze past. Uiteindelijk verhoogt dit de betrokkenheid en heeft het een positieve invloed op de respons.
Verbeterde donorretentie en duurzame langetermijnrelaties
In modeland keren tijdloze items elk seizoen terug, maar voor goede doelen zijn langdurige donateursrelaties niet vanzelfsprekend. Ze staan allemaal voor de uitdaging van donorretentie en zoeken naar manieren om dit aan te pakken. Want ook voor hen geldt dat het behouden van bestaande donateurs goedkoper is dan het werven van nieuwe.
Een Customer Data Platform helpt de levenscyclus van donateurs te begrijpen. Het geeft inzicht in de volledige donorrelatie, van de eerste interactie tot betrokkenheid. Hierdoor begrijpen non-profitorganisaties de verwachtingen van donateurs, inclusief gedragspatronen en communicatievoorkeuren. Met deze kennis ontwikkelen goede doelen strategieën die passen bij elke fase van de donorreis, en stemmen ze hun communicatie hierop af. Zo versturen ze goed getimede en relevante berichten, terwijl ze het risico op 'donor vermoeidheid' verminderen.
Datagedreven besluitvorming
Goede doelen omarmen steeds meer het idee dat data bepalend zijn in hun route naar succes. In plaats van te vertrouwen op intuïtie, begrijpen zij dat feitelijke informatie leidt tot betere keuzes. Vooral bij het toewijzen van middelen en het bepalen van de koers.
Trends ontdekken, rapporteren en zelfs uitgebreid analyseren: een Customer Data Platform levert datagedreven inzichten voor allerlei beslissingen. Van het verbeteren van de algemene fondsenwerving en het meten van campagneprestaties, tot realtime analyses en het bereiken van nieuwe doelgroepen. Met een CDP reageren goede doelen sneller op veranderingen, werken ze doelgerichter en bouwen ze aan donateursloyaliteit.
Efficiënt(er) werken
Een goede outfit ziet er niet alleen mooi uit, maar is ook functioneel en het liefst duurzaam. Voor de goede doelen sector vertaalt zich dit naar gestroomlijnde, efficiënte processen en initiatieven die gericht zijn op de toekomst.
Een Customer Data Platform maakt organisaties doelmatiger. Neem deze voorbeelden:
Omdat de platformtechnologie taken vereenvoudigt, concentreren goede doelen zich beter op hun kernmissies.
De kracht van een Customer Data Platform in het kort
Voor goede doelen zijn technologieën zoals een Customer Data Platform onmisbaar om zowel externe als interne impact te creëren. Het biedt tal van voordelen, waaronder een beter begrip van donateurs, gepersonaliseerde communicatie en sterkere donateursrelaties. Het versimpelt de inrichting en uitvoering van geautomatiseerde processen en verbetert bestaande workflows. Uiteindelijk bevordert de platformtechnologie efficiënter werken en zorgt het ervoor dat organisaties zich kunnen concentreren op kerndoelen.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
De Invenna platformen zijn geschikt voor klein en groot. Voor marketing, analyse, compliancy en IT. En voor branches als automotive tot goede doelen.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met onze platformen kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu al met een Invenna dataplatform werkt of hier interesse in hebt: wij vinden het belangrijk dat al jouw bronnen en kanalen te verbinden zijn.
Ontbreekt jouw applicatie in het overzicht? Vertel het ons en wij nemen snel contact met je op.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor branches als retail en cultuur.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de case van het Nederlandse Rode Kruis lees je hoe wij alle donateurs centraliseerden en wat de exacte conversiestijgingen van campagnes, giftverzoeken en donaties zijn.
Ben je benieuwd naar de mooie resultaten die zij boeken? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform B2C zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna Customer Data Platform is geschikt voor klein en groot. Voor marketing en analyse. En voor automotive-leveranciers tot zakelijke retailorganisaties.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons CDP kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Omdat het ene platform het andere niet is, delen wij 12 use cases waarmee jij bepaalt welk soort Customer Data Platform het best bij jouw organisatie past. Zo maak jij het snelst de juiste keuze.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op marketing en sales activiteiten: het Customer Data Platform voor B2B helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klantdata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform voor B2B zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Het Invenna KYC platform is geschikt voor klein en groot. Voor compliance en IT. En voor banken tot vermogensbeheerders.
Omdat er zoveel mogelijk is en elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij graag zien wat jij met ons platform kunt en bereikt. Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
Of je nu operationele processen wilt verbeteren of sneller wilt sturen op potentiële risico’s: het KYC platform helpt doelen te bereiken.
Kom met ons in contact en wij vertellen meer over het samenbrengen van al jouw klant- en transactiedata tot het unieke klantbeeld. En net zo belangrijk: wat jij met het platform bereikt.
Een KYC platform is het antwoord op problemen als een onvolledig klantbeeld, te veel false positives en ontbrekende klantinformatie. Maar hoe zit dit nu precies?
In de KYC infographic delen wij hoe een KYC platform de vijf meest voorkomende KYC problemen oplost. En wat het jou oplevert.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de infographic per e-mail toe.
De mogelijkheden van het Invenna KYC platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de functionaliteiten zien zodat je een beter beeld krijgt van wat je ermee bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de brochure lees je wat je met het Invenna KYC platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek en compleet klantbeeld zijn. En ter inspiratie delen wij ook extra content.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Dagelijks werken wij met en voor ruim 75 van Nederlands mooiste merken. Van Mediahuis en Nissan tot de Belastingdienst en Politie. We zijn dus flink gegroeid, maar gaan nog altijd geen enkele klantdata-uitdaging uit de weg.
Wil je nog meer over ons weten? Of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie meer data driven maken? Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Of je nu vastloopt en door de bomen het bos niet meer ziet of samen met een consultant wilt kijken naar de voor jou beste oplossing: wij zijn er om je te helpen!
Laat je gegevens achter en wij nemen snel telefonisch contact met je op om jouw hulpvraag te beantwoorden. Of om een (digitaal) gesprek te plannen.
Met onze data platformtechnologie gaan we verder dan ooit: je richt duizenden (marketing)acties in, maakt analyses, vult missende informatie aan en controleert en monitort alle klantdata. En dit zijn slechts voorbeelden.
Ontdek hoe wij jouw organisatie meer data driven maken en wat jij bereikt met het unieke klantbeeld. Vertel ons meer over jezelf en wij nemen snel contact met je op.
Wil jij zien hoe je met de nieuwe ESP-module sneller customer journeys bouwt en selecteert én gemakkelijk e-mail- en sms-campagnes uitvoert? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.
De mogelijkheden van het Invenna Customer Data Platform zijn eindeloos. Omdat elke organisatie eigen wensen en behoeften heeft, laten wij je graag ons platform en de nieuwe ESP-module zien. Zo zie je direct wat je ermee kunt en bereikt.
Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op om een (digitale) demo te plannen. Gratis en zonder verplichtingen.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Ben je benieuwd, laat dan je gegevens achter. Daarna sturen wij je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de visuele case geeft Mediahuis een kijk in hun datalandschap en de one-to-one customer engagement marketing campagnes. Met onder meer automatische en persoonlijke marketingcampagnes voor de merken.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de visuele case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform kunt en wat de voordelen van werken met een uniek klantbeeld zijn. En om je nog meer op weg te helpen delen wij ook enkele use cases.
Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Op dinsdag 26 september 2023 vind je ons samen met EDM en GeoMarktprofiel op de Vakdag Fondsenwerving. Wil jij in het Beatrix Theater met ons en onze platformtechnologie kennismaken? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een meeting te plannen.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.
In de brochure lees je wat je met het Invenna Customer Data Platform voor goede doelen kunt en wat de voordelen van werken met een uniek donateurbeeld zijn. Laat je gegevens achter en wij sturen je de brochure per e-mail toe.
Nieuwsgierig naar hoe wij alle donateurs van het Nederlandse Rode Kruis centraal stelden? En naar de exacte conversiestijging van campagnes, giftverzoeken en donaties? Laat je gegevens achter en wij sturen je de case per e-mail toe.